01 d’octubre 2007

Quim Monzó i l'efecte Frankfurt


"Creu que l'efecte Frankfurt es comença a notar?
—Jo, com que sóc pessimista de mena, em penso que això serà una faramalla d'un any, de dos, i després tornarem a la normalitat. Però, en tot cas, poca broma, Catalunya haurà aparegut com una cultura, els diaris ja n'han parlat molt i en parlaran més... Que tot això, sumat i restat, tindrà una grandíssima incidència? Jo tendeixo a creure que no, que tot passa i tot s'oblida. Però seria estúpid, no haver-ho aprofitat. Igual que jo sóc pessimista perquè crec que res no ens solucionarà el problema, també crec que hauria estat d'imbècils no aprofitar l'oportunitat i fer-ho. Que això ens salvarà? No. Que hi haurà un abans i un després? No. Però, mira, 'Pedra de tartera' de la Maria Barbal funciona. Només per això ja val la pena tot el merder. Que hi haurà un abans i un després? No, però uns quants noms ja hauran estat introduïts."

Quim Monzó a Vilaweb



1 comentari:

arsvirtualis ha dit...

Voldria deixar la pàgina electrònica del diari amb més tirada de Colònia on es pot llegir un article del corresponsal - Ralph Schulze- d'aquest diari a Espanya, amb seu a Madrid. La pàgina la trobareu en alemany però tant en el meu bloc com en el del ferran trobareu les explicacions i part de la traducció per a fer-vos una idea de quina imatge dóna aquest "periodista" del nostre país i la seva cultura.
http://www.ksta.de/html/artikel/1190968608121.shtml

http://theberlinchronicles.blogspot.com/